Uso de cookies

Utilizamos cookies propias e de terceiros para mellorar os nosos servizos e mostrarlle informacón relacionada coas súas preferencias mediante o análisis dos seus hábitos de navegación. Se continua navegando, consideramos que acepta o seu uso. Pode cambiar a configuración ou obter más información aquí.

Idioma

Seleccione o seu idioma

menú de navegación raacute;pida

volva ao inicio, navege a través do mapa web ou póňase en contacto con nos



Está vostede en:

SERVIZOS

Servizos que ofrece o Museo

EDUCACIÓN E ACCIÓN CULTURAL: Programación


                  MOSTRA INTERNACIONAL DE CINEMA ETNOGRÁFICO
                                             MUSEO DO POBO GALEGO                  
                             

           ETHNOGRAPHIC FILM FESTIVAL MUSEO DO POBO GALEGO 

                                                                                                                                                                                                                       

A Mostra Internacional de Cinema Etnográfico está promovida polo Museo do Pobo Galego. O Museo é unha institución sen ánimo de lucro, cuxo traballo está orientado cara aos obxectivos xerais de investigación, conservación, divulgación, defensa e promoción da cultura galega en todos os seus ámbitos desde a perspectiva da antropoloxía cultural. Neste contexto, o do campo da antropoloxía social e cultural, o modo narrativo complexo que é o cinema ten demostrado ser un excelente medio de representación capaz de capturar elementos que dificilmente poden alcanzar outras linguaxes. E isto xa o sabían persoas como Xoaquín Lorenzo, Xocas, fundador e primeiro Presidente do Padroado do Museo do Pobo Galego. El, que na década dos trinta sentaba as bases da etnografía galega moderna, foi o artífice, xunto a Antonio Román, de O Carro e o Home, unha das películas fundacionais da cinematografía galega e que forma parte do legado que Xocas deixou ao Museo. Parecía lóxico, polo tanto, que a entidade facilitase un espazo de divulgación do cinema etnográfico, o que se fixo desde 2005 a partir dun proxecto do DEAC (Departamento de Educación e Acción Cultural) do Museo.

O evento quere dar a coñecer os traballos audiovisuais que se fan no campo da etnografía e a antropoloxía visual, concepto que nace ao redor da década dos 40. Nesta altura a corrente do cine etnográfico era positivista, cun marcado carácter etnocéntrico. Vai ser a irrupción de movementos como o cinema verité ou o direct cinema estadounidense os que marcarán un camiño para salvar as limitacións narrativas no cinema etnográfico. Na actualidade as posibilidades e variedade de modalidades mediante as que se representan as culturas van desde o documental clásico expositivo ate os ensaios fílmicos máis experimentais, pasando polo cinema directo, o vídeo-diario ou as narrativas autorreflexivas.

Entre os obxectivos da MICE están:

• Difundir propostas audiovisuais que produzan coñecemento sobre os colectivos sociais e as culturas humanas, pero que tamén coiden o punto de vista cinematográfico exhibindo os traballos destacados neste campo e abordando as novas tendencias no cinema etnográfico;

• Potenciar e divulgar a creación de traballos audiovisuais con este carácter en Galicia; Posibilitar un foro en Galicia para aquelas persoas interesadas na relación entre o cinema e a antropoloxía social e cultural;

• Amosar unha Etnografía que vai moito máis alá do exótico, do primitivo ou do tradicional, cunha práctica na que se integran as olladas sobre as persoas e os contextos do presente, os cambios sociais e a diversidade cultural da época na que nos tocou estar;

• Incidir nun tipo de cinema diferenciado que promove o coñecemento e o respecto pola diversidade, así como o uso da arte cinematográfica como ferramenta para o cambio;

• Tratar singularmente o cinema etnográfico realizado por mulleres, un colectivo que, como outros minorizados, leva tempo construíndo unha narrativa na que poida recoñecerse, tamén nesta relación de confluencia entre a teoría e a práctica cinematográfica e a antropoloxía social e a cultural.

 


     14 MICE- MOSTRA INTERNACIONAL DE CINEMA ETNOGRÁFICO

 A  MICE Museo do Pobo Galego,  terá lugar do 25 ao 31 de marzo e conta co apoio do Concello de Santiago, da Deputación da Coruña, da Axencia Galega de Industrias Culturais (AGADIC) e da Consellería de Cultura da Xunta de Galicia.

Catálogo online

Folleto Programación 14 MICE-Museo do Pobo Galego

Grella de horarios

 

     

    A música e as fronteiras, temáticas principais nas seccións paralelas da 14ª MICE

 

  •  A sección Impropias, xirará arredor da temática das fronteiras que baixo o título Muller nas estremas, estreará en Galicia películas da artista suiza Ursula Biemann e da cineasta e teórica vietnamita Trinh T. Minh-Ha.
     
  • Trazas, sección programada polo Cineclube de Compostela, elaborou unha selección de películas que se centran na relación da música coa etnografía, con protagonistas que van de Peret a Judas Priest, ou os instrumentos tradicionais cubanos.

 

Muller nas estremas

A MICE leva anos dedicando unha parte da programación ao cinema etnográfico feito por mulleres. Este ano, a sección Impropias, continua coa vontade de visibilizar as miradas das realizadoras. As docentes e investigadoras Margarita Ledo Andión e Marta Pérez Pereiro coordinaron unha selección de filmes baixo o lema Muller nas estremas,  que abordará a temática das fronteiras físicas e simbólicas dende un enfoque de xénero, pois, como indican, “as mulleres seguen sendo un colectivo en risco de exclusión, dobremente marxinado cando se fala de migracións e exilio”.

Nesta sección inclúense películas de realizadoras que, de forma non casual, están lindando nas marxes da industria audiovisual, máis preto dos circuítos da vídeo-creación e a arte. Impropias estreará en Galicia películas como Performing The Border, de Ursula Biemann, un ensaio visual que nos achega ao espazo fronteirizo entre Estados Unidos e México, e que investiga a crecente feminización da economía global e o seu impacto nas mulleres mexicanas. Tamén se poderá ver nesta sección Surname Viet Given Name Nam, da cineasta vietnamita Trinh T. Minh-Ha. Este documental traballa coas fronteiras culturais desenvolvendo preguntas sobre a identidade e a memoria cultural a través das vidas e das historias de mulleres de Vietnam e Estados Unidos. Completa Impropias unha terceira sección, que escenifica os límites físicos, políticos e económicos entre Europa, África e Asia. Estará formada por Europlex de Ursula Biemann e Angela Sanders, Mapping Journey #1, #2 e #3 da artista Bouchra Khalili, Tout le monde aime le bord de la mer, da cineasta galega Keira Espiñeira, e Hyohakusha (camiñante sen rumbo), de Xisela Franco e Anxela Caramés.

Etnomusicoloxía dende a tradición ao pop

O Cineclube de Compostela colabora por terceiro ano consecutivo coa MICE na  sección Trazas. Se na edición anterior esta sección constou dunha escolma de filmes na que se relacionaban as diferentes estratexias ficcionais co cinema etnográfico, este ano mantense esa variedade de enfoques para abordar a música en relación coa etnografía.  Os filmes que compoñen Trazas van así dende un enfoque clásico, preocupado polo rexistro de tradicións en vías de desaparición, aos xeitos nos que a música popular se integra na nosa vida cotiá, levándonos de paso da Coruña a Cuba, ou de Mauritania ao Reino Unido.

A primeira sesión da sección recolle filmes da década dos 60 que mostran diferentes formas de folclore musical, e que apuntan á ameaza dunha modernidade que acabará suprimindo ou modificando eses rexistros: os cantos de traballo dos presos negros en Afro-American Work Songs in a Texas Prison, da directora americana Toshi Seeger; as baladas británicas que pervivían a principios do século XX en Carolina do Norte en The End of an Old Song, do musicólogo John Cohen, ou o retrato dos instrumentos 

Etnomusicoloxía dende a tradición ao pop
O Cineclube de Compostela colabora por terceiro ano consecutivo coa MICE programando a sección Trazas. Se na edición anterior presentaban unha escolma de filmes na que se relacionaban as diferentes estratexias ficcionais co cinema etnográfico, este ano manteñen esa variedade de enfoques para abordar a etnomusicoloxía. Os filmes que compoñen Trazas van así dende un enfoque clásico, preocupado polo rexistro de tradicións en vías de desaparición, aos xeitos nos que a música popular se integra na nosa vida cotiá, levándonos de paso da Coruña a Cuba, ou de Mauritania ao Reino Unido.

A primeira sesión da sección recolle filmes da década dos 60 que mostran diferentes formas de folclore musical, e que apuntan á ameaza dunha modernidade que acabará suprimindo ou modificando eses rexistros: os cantos de traballo dos presos negros en Afro-American Work Songs in a Texas Prison, da directora americana Toshi Seeger; as baladas británicas que pervivían a principios do século XX en Carolina do Norte en The End of an Old Song, do musicólogo John Cohen, ou o retrato dos instrumentos empregados na música cubana en Y tenemos sabor, de Sara Gómez.

O segundo bloque de proxeccións ocúpase das transformacións que a modernidade, a industria e os cambios tecnolóxicos trouxeron á maneira na que nos relacionamos coa música. Atopamos comunidades que se constrúen arredor do baile en The Wigan Casino, de Tony Palmer; o rexistro do fenómeno fan en Heavy Metal Parking Lot, de Jeff Krulik e John Heyn; a convivencia de catro escenas musicais actuais no Sahel africano na peza I sing the Desert Electric, de Christopher Kirkley; e a experiencia musical máis íntima recollida en dúas pezas: por unha banda, dende o ámbito da familia, no retrato do mito da rumba catalá, Peret, que fai Vincent Moon en Petites Planètes_ volume 5_ Peret. Pola outra, na gravación do concerto debut da banda galega Telephones Rouges nun piso da Coruña, en rexistro[7]telephones rouges nun cuarto, de Rubén Domínguez.

A longametraxe Alentejo Alentejo, do director brasileiro Sérgio Trefaut, pon o peche final á sección Trazas. Este documental retrata a situación actual do cante coral alentexano ao falar das tensións entre a tradición e o mundo actual e de como se relaciona a música propia dun pobo cos cambios no seu modo de vida. O filme de Trefaut foi premiado no IndieLisboa ou o DocsBarcelona e terá a súa estrea en Galicia na MICE.

OUTRAS ACTIVIDADES NA MICE

SÁBADO 30 

PROXECTA CONSTRÚE  A cuestión de xénero nos festivais de cinema.

12h30  Cantina do CGAC

Proxecta, Coordinadora Galega de Festivais de Cinema organiza esta mesa de debate entre profesionais do sector. Nesta ocasión, traballadoras de festivais e mostras de cinema e audiovisual de Galicia,  tratarán de facer unha radiografía da situación das mulleres neste ámbito, analizar as áreas de maior responsabilidade e liderazgo e o emprego feminino nestes eventos  así como  propoñer  prácticas e estratexias  para abordar as cuestións de xénero neste contexto.

DOMINGO 31 

VERMÚ MICE De Lomax a YouTube. Prácticas musicais comunitarias e arquivos dixitais abertos. 12h30 CSC Conxo 

En relación coa temática que atravesa a sección Trazas nesta edición, imos ter nesta Vermú MICE a representantes de distintos arquivos sonoros e audiovisuais que están dixitalizando e compartindo os seus fondos. Falaremos de preservación, accesibilidade, uso  dos contidos, do efecto das plataformas para compartir vídeo e música e achegarémonos a proxectos como o  APOI, A Música Portuguesa a Gostar dela Própia, PRENOM, LuarTube, Proxecto Socheo, Europeana Sounds ou Folkstreams  entre outros. 

Con Tiago Pereira (A música Portuguesa a Gostar dela Própia), Concha Losada (APOI-Museo do Pobo Galego), Mar Catarina (PRENOM) e María Jesús López (CRTVG) nunha conversa moderada por Cibrán Tenreiro, Doutor en Comunicación e Información Contemporánea pola USC, xornalista  e músico. 


                                                               HORARIO


 


MICE DIDÁCTICA

Taller Tránsito á Captura (ver en actividades do Museo).

             ****************************************************************************

Facemos cinema sen cámara. Obradoiro creativo de cinema para familias

HORARIOS: Sábado 30 e domingo 31 de marzo ás 11h00 no Museo do Pobo Galego.

PÚBLICO: nenas e nenos de entre 6 e 12 anos e familias.
PRAZAS: 25 – 30.

PREZO: 4€ materiais por participante [redución por máis dunha crianza da mesma familia a 3€ por persoa].
Persoas desempregadas e socias/os do Museo: de balde.

INSCRIPCIÓN PREVIA (por orde de chegada): servizosdeac@museodopobo.gal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bases/Rules 14MICE2019

Ficha Rexistro Filmes

 


                 


                   13ª MICE Mostra Internacional de Cinema Etnográfico

                                          Museo do Pobo Galego

                                      4-10 xuño 2018. Santiago de Compostela

Palmarés

Premio ao Mellor Filme Etnográfico - Grab and Run, Roser Corella

Trailer

Premio ao Mellor Filme Etnográfico Galego - Os fillos da vide, Ana Domínguez

Trailer

Mención especial do Xurado - Ohne diese Welt, Nora Fingscheidt

Info

Premio do Público - Belén, Adriana Vila

Trailer

 

Fotografía Cartaz. Ana Riveiro

    

PROMOS 13ª MICE. Dirección, Sabela Pernas

Horarios e espazos 13ª MICE Museo do Pobo Galego

 As entradas para as sesións do Teatro Principal póden recollerse desde o venres 1 de xuño, na billeteira do teatro.

Para a sesión do martes, día 5, en NUMAX poden recollerse desde o sábado 2 de xuño na propia sala.

As entradas para o Salón Teatro poden recollerse desde o venres día 8 de xuño, a partires das 16h30.

No MPG recóllense na recepción o mesmo día da proxección.

                    TODAS AS SESIÓNS DA 13ª MICE SON DE BALDE

Catálogo 13 MICE Museo do Pobo Galego

Programa 13ª MICE Museo do Pobo Galego

13ª MICE Museo do Pobo Galego. FILMES A CONCURSO/COMPETITION

 


                                  EDICIÓNS ANTERIORES


12ª MICE, Mostra Internacional de Cinema Etnográfico Museo do Pobo Galego

                             29 de maio ao 3 xuño 2017. Santiago de Compostela.

Palmarés

Premio á Mellor Película Etnográfica - L'eau Sacrée, Olivier Jourdain

Trailer

Premio á Mellor Película Etnográfica Galega - Esquece Monelos, Ángeles Huerta

Trailer

Premio do Público - L'eau Sacrée, Olivier Jourdain

 

Promos 12ª MICE. Dirección Mónica Ares. Música, Raul Bartolomé.

Manuel                   Clara                      Alexandre                          Elvira

 Fotografía Cartaz, Borxa Toxa

Catálogo12MICE

12 MICEmpg. Un resumo.



               11ª  MICE Mostra Internacional de Cinema Etnográfico

                                Museo do Pobo Galego

                             Do 13 ao 18 de xuño de 2016 

Palmarés

Premio do Público e Mención Especial do Xurado- Os días afogados, Luis Avilés Baquero e César Souto Vilanova

Trailer

Premio á Mellor Película Etnográfica Galega- O tesouro de Corcoesto, Cora Peña

Trailer

Premio á Mellor Película Etnográfica- Muros, Pablo Iraburu e Migueltxo Ayestarán

Trailer

 

Promo. Dirección, Raquel Rei.


10ª MICE MUSEO DO POBO GALEGO Promo

Dirección Cinta Adhesiva


9ª MICE MUSEO DO POBO GALEGO  Promo

Dirección Illa Bufarda 

 



 CAFÉ DA MEMORIA

Café da Memoria.Presentación.

ÁLBUMcafédamemoriaVimeo


Horario de atención DEAC

Horario do Museo

De Martes a Venres::
11 -14 horas // 16 - 17:30 horas

Préstamo

Solicite unha visita guiada para comprender o valor do conxunto do Museo

Solicitude de préstamo de materiais e videoteca
Solicitude de préstamo de material didáctico e videoteca

Solicitude

Formulario de solicitude de visita/actividade didactica

Formulario de solicitude de visita/actividade didáctica
Solicitude de préstamo de material didáctico e videoteca


Xunta de galicia, Consellería de Cultura e Deporte

Copyright, dirección, contacto e Política de privacidade